Obec Železné
Železné … dobré místo pro život.

Reklamace zkažené potraviny

3. Pojmenování (název) životní situace

Reklamace zkažené potraviny

4. Základní informace k životní situaci

Prodávající je povinen spotřebitele řádně informovat o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění odpovědnosti za vady výrobků a služeb (dále jen "reklamace") včetně údajů o tom, kde lze reklamaci uplatnit.

Právo reklamovat zboží má každý, kdo zjistil, že koupil zkaženou potravinu (nahnilou, plesnivou či jinak poškozenou).

Pokud máte zájem o posouzení jakosti a zdravotní nezávadnosti výrobku, lze takové posouzení provést pouze jako rozbor na vyžádání za finanční úhradu. Můžete využít jakoukoliv akreditovanou laboratoř , jejichž seznam naleznete na internetových stránkách Českého institutu pro akreditaci, o.p.s.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Reklamovat zakoupený (zkažený nebo poškozený) potravinářský výrobek může v České republice občan starší 18 let nebo zákonný zástupce, který může v této věci jednat za nezletilého spotřebitele.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

O reklamaci rozhoduje prodávající, přičemž kupující má právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího - buď výměnou věci nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo od smlouvy odstoupit (tj. může požadovat vrácení peněz).

Nesouhlasí-li kupující se způsobem vyřízení reklamace, může se domáhat svých práv soudní cestou.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Schovejte si doklad o zakoupení výrobku, který následně předložte při reklamaci prodejci.

Prvně se obraťte na prodejce, pokud u něj neuspějete, žádejte nápravu u příslušného kontrolního orgánu, a to podle výrobku u:

  • Státní zemědělské a potravinářské inspekce - potraviny rostlinného původu nebo
  • Státní veterinární správy - potraviny živočišného původu.
Na kontrolní orgán se můžete obrátit buď osobně, písemně nebo telefonicky.

8. Na které instituci životní situaci řešit

  • Státní zemědělská a potravinářská inspekce, Květná 504/15, 603 00 Brno
  • Státní veterinární správa, Slezská 100/7, 120 00 Praha 2

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

S příslušným pracovníkem orgánu státní správy na výše uvedených adresách v pracovní době.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Předložte doklad o zakoupení výrobku.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Předepsané formuláře nejsou stanoveny.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů.

Pokud se obrátíte na příslušný kontrolní orgán, budete do 30 dnů seznámeni s výsledkem kontroly.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Orgány ochrany veřejného zdraví (hygienické stanice), příp. Český institut pro akreditaci (ČIA), dále pak spotřebitelské organizace či příp. soud.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

V případě soudního sporu s výrobcem nebo obchodníkem musíte podat nezkreslené a pravdivé informace o okolnostech případu.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Tuto situaci nelze řešit elektronicky.

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Opravné prostředky nejsou stanoveny.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Sankce (pro spotřebitele) nejsou stanoveny.

Příslušný orgán dozoru uloží podnikateli, který poruší povinnosti, pokutu podle § 17 zákona o potravinách a tabákových výrobcích.

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

28. Popis byl naposledy aktualizován

20.06.2006

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

Mobilní aplikace

mobilní aplikace

google-play-downloadapp-store-download

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
24 25 26 27 28 29 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4
1
5

Informace e-mailem

Novinky e-mailem

Krizport

Logo  Krizport

Nadace ČEZ

KTS

logo EULogo PRV

logo

Svazková školka

logo MŠ Venkov

Upozornění pro občany

Vězeňská služba ČR - Věznice Kuřim

přijme do služebního poměru

   STRÁŽNÉ a DOZORCE.  Více info zde


Informační zpravodaj DSO Tišnovsko 7/2019 ke stažení zde.


Město Tišnov upozorňuje na UZAVÍRKY, více info zde.


Od 1. 1. 2018 končí povolenky k průjezdu Šatany, tj. trasa Železné - Drásov. Nové povolenky se nebudou vydávat!!!


Pohlednice a dotyková pera vč. propisky obce Železné k prodeji na OÚ Železné, v místním obchodě a v TIC Tišnov. 

Pohledy a pera


Nové informace ke třídění plastů! Více info zde.


 Pozvánky:

Hasičská pouť

Svoz

SMS brána

Chci odebírat SMS z obce

Chci odebirat SMS

Aktuální počasí

Počasí dnes:

28. 3. 2020

Bude polojasno až oblačno. Denní teploty 12 až 16°C. Noční teploty 4 až 0°C.

Rozpočet

 

Rozpočet

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Náhodný výběr z galerie

Železenské ostatky 2019

Pozvánky

ČLENSKÉ OBCE MR PORTA

členské obce mr porta